no comments

5 petua untuk mendapatkan kertas jurnal pertama anda

Cari jurnal ‘betul’ sebelum anda mula menulis kertas anda

Ini adalah salah satu langkah yang paling penting, bukan hanya kerana ini akan mengurangkan peluang anda menerima penolakan (yang akan menyelamatkan anda daripada merasa tidak bermoral), tetapi kerana jika anda menerbitkan kertas anda di lingkaran kanan, boleh dikutip dan digunakan. Ini juga bermakna bahawa pengulas kertas kerja anda diperuntukkan kepada lebih banyak kemungkinan menjadi orang yang telah menerbitkan di kawasan yang sangat spesifik dan anda telah disebutkan di dalam kertas anda, dan oleh itu lebih mungkin memberikan maklum balas yang berguna untuk memperbaiki kertas anda, dan akan lebih cenderung untuk menerima penyelidikan dan penemuan anda. Saya amat mengesyorkan melakukan langkah ini sebelum anda mula menulis kertas kerana cara ini anda boleh menulis kertas dan skopnya ke format yang diperlukan oleh kertas jurnal.

‘Semakan dan serah semula’ atau ‘semakan utama’ adalah berita baik pada umumnya – jangan panik!

Apabila saya menerima semakan semula dan menyerahkan semula keputusan dengan senarai panjang pembetulan yang dicadangkan, tindak balas naluri saya adalah panik. Tetapi jangan panik. Keputusan semakan dan penyerahan semula biasanya berita baik kerana ini bermakna anda mempunyai ruang untuk rundingan dengan editor jurnal.

Menyatakan dan bertindak balas terhadap semua kebimbangan pengulas secara metodologi

Perkara pertama yang saya cadangkan ialah membaca semua itu, dan kemudian menyusun semua komen yang anda terima secara metodologi supaya lebih mudah bagi anda untuk menangani masalah pengulas dan membuat perubahan berdasarkan kepada mereka. Saya memutuskan untuk menggunakan strategi yang disebutkan di sini, dan meletakkan semua komen pada hamparan dengan lajur seperti komen ulasan, Jawapan kami, Diterima atau Ditolak, Dilengkapkan, Disebut oleh resensi lain? Ini bekerja dengan baik untuk saya, bagaimanapun, ketika penyelia saya memeriksa mereka sebelum saya menyerahkan respons, dia mendapati mengubahnya dengan perubahan trek sukar dilakukan di Excel.

Gunakan bahasa yang sesuai untuk menangani kebimbangan pengulas

Semakin sopan dan sopan, anda berada dalam respons anda terhadap setiap kebimbangan yang disebut oleh pengulas; secara semula jadi ini akan menjadi baik kepada editor dan pengulas. Sesetengah komen boleh membuat anda bersumpah atau marah, tetapi sangat penting untuk tidak menyeberang ke pengulas atau editor. Saya dapati template ini sangat berguna apabila saya menulis jawapan kepada setiap ulasan pengulas. Saya juga menulis jawapan dalam templat di atas sebelum atau semasa saya membuat perubahan, dan menyunting semuanya dengan ringan pada akhirnya.

Sumber : Phdlife

KOMEN ANDA

Komen

TENTANG KAMI | PENAFIAN | HUBUNGI | HANTAR ARTIKEL